Τα διαμάντια είναι παντοτινά.


Μία από τις πιο επιτυχημένες εκστρατείες Δημοσίων Σχέσεων, με τίτλο «Diamonds are forever» (ένα από τα πιο επιτυχημένα σλόγκαν του 20ού αιώνα) πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία παραγωγής διαμαντιών De Beers, στον απόηχο της ανακάλυψης τεράστιων κοιτασμάτων διαμαντιού στη Νότια Αφρική. Έως τότε τα διαμάντια ήταν ταυτισμένα με την αριστοκρατία και τους εστεμμένους, γεγονός που θορύβησε την εταιρεία, που αποφάσισε να καταπολεμήσει αυτή την αντίληψη και να καταστήσει τα διαμάντια προσιτά στη μάζα.

Εκπονώντας έρευνα όπου παρατήρησε ότι το 90% των νεαρών ανδρών αγοράζει το δακτυλίδι του αρραβώνα, η De Beers θα επιχειρούσε να συνδέσει το διαμάντι με την κορυφαία στιγμή στη ζωή ενός ζευγαριού. Σύμφωνα με τη στρατηγική της, θα προσέγγιζε τους άνδρες για να τους πείσει ότι το «διαμάντι είναι δώρο αγάπης», όσο μεγαλύτερο σε μέγεθος και όσο πιο εξεζητημένο, τόσο μεγαλύτερη η έκφραση της αγάπης. Την ίδια στιγμή, θα προσέγγιζε και τις γυναίκες για να τις πείσει ότι ένα δώρο από διαμάντι είναι το επισφράγισμα του ειδυλλίου.

Το πλάνο προέβλεπε την παραχώρηση διαμαντιών σε σταρ του κινηματογράφου, ως σύμβολο αγάπης προς το έτερον ήμισυ, τη δημοσίευση άρθρων, διανθισμένων με φωτογραφικό υλικό, στον σχετικό Τύπο με έμφαση στο μέγεθος των διαμαντιών που αυτοί χάριζαν στις αγαπημένες τους, καθώς και την παρέμβαση στο σενάριο ταινιών, προκειμένου να εμφανίζονται επιμελώς και διαμάντια.

Στο «παιχνίδι» ενεπλάκη μέχρι και η Βασίλισσα Ελίζαμπεθ, που αποδέχθηκε την πρόσκληση της εταιρείας και μετάβηκε στη Νότια Αφρική, στα ορυχεία διαμαντιών, σε ένα ταξίδι που προβλήθηκε υπέρ το δέον από τον Τύπο, όπου φυσικά της παραχωρήθηκε και ένα διαμάντι.

Όλες αυτές οι ενέργειες κατάφεραν να αλλάξουν την εικόνα που είχε ο κόσμος για τα διαμάντια και να αυξήσει, μέσα σε τρία μόλις χρόνια, τις πωλήσεις διαμαντιών κατά 55%.

Πηγή: Προδημοσίευση από το βιβλίο Δημόσιες Σχέσεις

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia