Σάββατο, 6 Ιουλίου 2013

Δύο βιβλία του Ιωάννη Πρωτοπαπαδάκη στην Ελευθεροτυπία.

Ο καλοκαιρινός «αναγνωστικός μαραθώνιος» της Ελευθεροτυπίας, τον οποίο υπογράφει ο Παναγιώτης Μπούρας, έκρινε -άγνωστο για ποιο λόγο- ότι, μεταξύ άλλων, αξίζουν ιδιαίτερης μνείας δύο βιβλία του Ιωάννη Πρωτοπαπαδάκη (ακολουθεί αυτούσιο το κείμενο). Πάντως, τον ευχαριστούμε θερμά.
**Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης, Επιχειρείν α λα ελληΝΙΚΑ! Η άγνωστη ιστορία των κορυφαίων ελληνικών επιχειρήσεων, εκδόσεις Αθ. Σταμούλης, σ. 200, ευρώ 17,06.
Ο Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει ΜΒΑ από το Cleveland State University του Οχάιο της Αμερικής. Συγγραφέας πολλών βιβλίων μάρκετινγκ, έρχεται να μας θυμίσει με γλαφυρό τρόπο, μέσα από διαφημίσεις του 19ου και του 20ού αιώνα, προϊόντα και εταιρείες που έκαναν τη ζωή μας πιο ...εύκολη ή πιο ...απολαυστική. Ξετυλίγοντας το νοσταλγικό κουβάρι των αναμνήσεων, κάνει βουτιές στα άδυτα του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου και εστιάζει τον αφηγηματικό του φακό στα πρόσωπα πίσω από τα προϊόντα.
**Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης, Super Flops. Οι μεγαλύτερες εμπορικές γκάφες όλων των εποχών, εκδόσεις Αθ. Σταμούλης, σ. 230, ευρώ 17,06.
Λένε ότι ο καλύτερος δάσκαλος είναι η αποτυχία και κάθε πτώση, κάθε κάμψη ή κρίση είναι απλώς μια αφορμή για να ξανασηκωθείς, να ανακάμψεις και να επιτύχεις, εκεί όπου όλα πριν σου φαίνονταν «βουνό» και η λέξη «αδύνατον» σου έκοβε τα ήπατα και τη ...φόρα, βεβαίως. Ο συγγραφέας παίρνοντας γνωστά (ή λιγότερο γνωστά) παραδείγματα από τον χώρο των επιχειρήσεων, βγάζει συμπεράσματα, όπως αυτό στη σελ. 31, με τίτλο «Τι πήγε στραβά...»: Για μια εταιρεία η φήμη είναι το παν και σίγουρα [...] δεν τη θωράκισε όσο θα έπρεπε. 

Διότι αν το είχε κάνει, δεν θα έβγαζε εσπευσμένα στην αγορά ένα κακό προϊόν, το οποίο δεν μπήκε ούτε καν στον κόπο να το δοκιμάσει. Διότι, όπως θα μάθαινε, ακόμα κι αν οι συνθήκες φαίνονταν ιδανικές (χρησιμοποίηση ενός γνωστού ονόματος, καθώς και ραγδαία ανάπτυξη των βιντεοπαιχνιδιών), από μόνες τους δεν επαρκούν για να καταστήσουν ένα προϊόν επιτυχημένο.

Οδηγίες προς ναυτιλλομένους σε δύσκολες εποχές. Οσοι τις ακολουθήσουν θα αποφύγουν ενδεχομένως να δουν τα «καράβια» τους να καλύπτονται ανεπιστρεπτί από τα δυσθεώρητα κύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου