Athens Insiders. Ξεναγήσεις κατά παραγγελία

Στο άκουσμα της λέξης «ξενάγηση» το μυαλό μας ταξιδεύει συνειρμικά σε γκρουπ πολυάριθμων τουριστών που, συνωστιζόμενοι, ακολουθούν κατά πόδας τον ξεναγό. Ωστόσο, για τους Athens Insiders, η έννοια της ξενάγησης είναι ολίγον τι διαφορετική, καθότι είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εκάστοτε πελάτη.
 Η ιδέα γεννήθηκε κάποια στιγμή το 2012. Μετά από πολλές συζητήσεις, συναντήσεις, σκέψεις και πειραματισμούς, τέσσερις νέοι ιδρύσαν την επιχείρηση «Insiders Travel Experiences το 2013. Πέρα από την αγάπη για την πόλη τους, ήθελαν να προσφέρουν στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία, ανάλογα πάντα με τις προτιμήσεις του καθενός – οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν ηλεκτρονικά μία φόρμα όπου παραθέτουν τι θα επιθυμούσαν να δουν τις 2-3 ημέρες που θα παραμείνουν στην πρωτεύουσα.
Πρόκειται για τουρίστες, Αμερικάνους στην πλειοψηφία, που αναζητούν κάτι διαφορετικό, να δουν την πόλη με τα μάτια ενός ντόπιου. Δεν επιθυμούν να δουν ότι βλέπει ο τυπικός τουρίστας. Θέλουν να περπατήσουν σε γειτονιές με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, να δουν πως φτιάχνεται παραδοσιακό σαπούνι από ελαιόλαδο, να γευτούν θαλασσινά, να συμμετέχουν σε μαθήματα μαγειρικής, να βιώσουν μία βραδιά τσίπουρου, να επισκεφθούν και να ξεναγηθούν από τον ξεναγό-φίλο στις Μυκήνες ή στο Σούνιο κ.λπ.
Για να τα προσφέρουν όλα αυτά, οι εμπνευστές του Athens Insiders, για τους οποίους έκαναν πρόσφατα εκτενή αναφορά οι New York Times, συνεργάζονται με τους αντίστοιχους επαγγελματίες (π.χ. σεφ, αρχιτέκτονες), οι οποίοι πρέπει απαραίτητα να διακατέχονται από την ίδια φιλοσοφία.
Απευθύνονται σε μικρές ομάδες ανθρώπων: φίλους, οικογένειες, επαγγελματίες, από ένα έως οκτώ άτομα, ανώτερης εισοδηματικής στάθμης. Στα σχέδιά τους μάλιστα είναι η επέκταση και σε άλλες πόλης της Ελλάδας.
Το πρόβλημα που αντιμετώπισαν στα πρώτα τους βήματα ήταν ότι επισκεπτόμενοι άλλες τουριστικές επιχειρήσεις για να αφήσουν διαφημιστικά φυλλάδια συχνά τους ζητούσαν να «δώσουν» κάτι, μία «προμήθεια». Παρ’ όλα αυτά, οι πρώτοι τουρίστες τους βρήκαν οι ίδιοι μέσα από την εταιρική ιστοσελίδα.
Όσον αφορά τα σχόλια των επισκεπτών που τους εμπιστεύτηκαν, αυτά είναι εξόχως θετικά. Μία περιήγηση στην ιστοσελίδα Tripadvisor καταδεικνύει ότι και τα 24 σχόλια χαρακτηρίζουν την παρεχόμενη υπηρεσία ως «εξαιρετική».

Είναι φανερό ότι ο τουρισμός μας χρειάζεται φρέσκιες ιδέες. Κάποιοι ευτυχώς δείχνουν να ξεφεύγουν από τα στερεότυπα και να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό, που μπορεί να ζητήσει ο απαιτητικός τουρίστας. Μπράβο τους. 
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia