Η ιστορία πίσω από το λογότυπο της Apple

Το 1976, δύο νέοι, ο Στιβ Βόσνιακ και ο Στιβ Τζομπς, κατάφεραν να αλλάξουν την τεχνολογική ιστορία του κόσμου δημιουργώντας τον πρώτο προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το όνομα αυτού αλλά και της εταιρείας τους, ήταν Apple, επιλογή του Τζομπς, που είχε περάσει ένα Σαββατοκύριακο κλαδεύοντας μηλιές σε μια οικολογική φάρμα – συν τοις άλλοις, το όνομα «ακουγόταν εύθυμο, δυναμικό και καθόλου εκφοβιστικό, και επιπλέον θα βρισκόταν πιο ψηλά στον τηλεφωνικό κατάλογο από την καταχώρηση της Atari».
    Την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε το πρώτο λογότυπο, που απεικόνιζε τον Ισαάκ Νεύτωνα κάτω από μια μηλιά και ένα μήλο να κρέμεται λίγο πιο πάνω από το κεφάλι του, συνοδευόμενο από τη φράση «ο νους ταξιδεύει για πάντα μέσα στις άγνωστες θάλασσες της σκέψης… μοναχός».
 
 Το πολύπλοκο αυτό λογότυπο δεν θα μακροημέρευε, καθώς τον ίδιο κιόλας χρόνο ο Τζομπς ανέθεσε σε ένα γραφίστα τη δημιουργία ενός μοντέρνου, ευχάριστου και χρωματιστού λογότυπου. Τότε προέκυψε το γνωστό σε όλους μας δαγκωμένο μήλο – η δαγκωμένη εκδοχή, στα χρώματα του ουράνιου τόξου, προτιμήθηκε ώστε το περίγραμμα του φρούτου να μην μοιάζει με πορτοκάλι ή ντομάτα. Ωστόσο, είναι προφανής και ο συνειρμός με τον όρο bite (byte), τη γνωστή μονάδα μέτρησης αποθηκευτικού χώρου.

   Το πολύχρωμο δαγκωμένο μήλο παρέμεινε μέχρι το 1998, ένα χρόνο μετά την επιστροφή του Στιβ Τζομπς, ως σωτήρα, στην εταιρεία, οπότε και δημιουργήθηκε η ανάγκη για την αναζήτηση ενός νέου λογότυπου, που θα «επένδυε» ωστόσο στην αναγνωρισιμότητα του προκατόχου του. Ως εκ τούτου επιλέχθηκε το μονόχρωμο δαγκωμένο μήλο, πιο ευμέγεθες προκειμένου να είναι ευδιάκριτο πάνω στα προϊόντα, χωρίς όμως να αλλοιώνει τη συνολική τους εικόνα – σύμφωνα με μία εκδοχή το έγχρωμο μήλο εγκαταλείφθηκε λόγω υψηλού κόστους διαχείρισης (ακριβή εκτύπωση κ.α.).
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia