Κυριακή, 24 Ιουλίου 2016

Οταν οι ευγενικοί πελάτες πληρώνουν λιγότερα...

Μία ιδιαίτερα διαδεδομένη μορφή τιμολόγησης είναι η διαφορική τιμολόγηση, όπου διαφορετικοί πελάτες πληρώνουν διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν-υπηρεσία. Συνήθως αυτή η πρακτική βασίζεται σε παράγοντες όπως η ηλικία (π.χ. εκπτώσεις σε ηλικιωμένους), η οικονομική κατάσταση (μειωμένες τιμές ή δωρεάν σε ανέργους), το επίπεδο πιστότητας (π.χ. οι τακτικοί πελάτες συχνά απολαμβάνουν κάποιας μορφής έκπτωση) ή το χρόνο αγοράς (π.χ. happy hour).

Εσχάτως έχει προκύψει και η διαφορική τιμολόγηση με βάση το πόσο ευγενικός και χαρούμενος είναι ο πελάτης. Αρκετά εστιατόρια και καφέ στο εξωτερικό, θέλοντας να ανταμείψουν τους πελάτες που φέρονται με ευγένεια αλλά και να τους ξεχωρίσουν από τους ιδιότροπους-αγενείς πελάτες, τους χρεώνουν λιγότερα.

Μία τοπική καφετέρια στη Βιρτζίνια ανάρτησε πρόσφατα μια ταμπέλα όπου ενημερώνει τους πελάτες ότι οι καλοί τρόποι ανταμείβονται, καθώς ένας μικρός καφές κανονικά κοστίζει 5 δολάρια, αλλά προσθέτοντας ένα απλό «παρακαλώ» στην παραγγελία η τιμή πέφτει στα 3 δολάρια. Όταν δε ο πελάτης παραγγείλει λέγοντας: «Γεια σας, έναν καφέ, παρακαλώ», η τιμή πέφτει περαιτέρω, στα 1, 75 δολάρια.

Στη δε Νίκαια της Γαλλίας, στο καφέ «Petite Syrah», ο καφές τιμολογείται στα 7 ευρώ, αλλά για τους πελάτες που το ζητούν με ευγένεια και χαμόγελο, η τιμή πέφτει στα 4.25 ευρώ. Μάλιστα, ο διευθυντής  του καφέ δηλώνει πως, αν και ξεκίνησε ως αστείο μία πολυάσχολη μέρα, οι πελάτες ανταποκρίθηκαν και πλέον το κατάστημα προσελκύει πολλούς ευγενικούς και χαμογελαστούς θαμώνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου