Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2017

Το λογότυπο των McDonald's και το μυστικό που κρύβει..

Δημιούργημα των αδερφών Μόρις και Ρίτσαρντ ΜακΝτόναλντ, το πρώτο McDonalds, ένα μικρό drive-in εστιατόριο που πωλούσε χοτ ντογκ, πορτοκαλάδα, καφέ και τσάι, άνοιξε τις πόρτες του το 1937 στην Καλιφόρνια. Ως λογότυπο υιοθετήθηκε αρχικά ένα ανθρωπάκι με τη μορφή ενός σεφ, ο γοργοπόδαρος Speedee. Είχαν μόλις μπει τα θεμέλια για την μετέπειτα κυριαρχία της βιομηχανίας του γρήγορου φαγητού.
   Το 1953, υιοθετήθηκαν οι διάσημες αψίδες, όταν ο Μόρις ΜακΝτόναλντ σχεδίασε σε ένα κομμάτι χαρτί ένα ζευγάρι τυποποιημένων κίτρινων αψίδων, για τις ανάγκες ενός νέου εστιατορίου στο Φίνιξ της Αριζόνα. Η επιλογή των αψίδων, που τοποθετήθηκαν παραπλεύρως του καταστήματος, δεν ήταν τυχαία καθώς, αν τις έβλεπε κάποιος από τα πλάγια, παρέπεμπαν στο γράμμα Μ, το αρχικό του επωνύμου των ιδρυτών.
   Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο, τα χρόνια εκείνα, είναι η αναγραφή στις πινακίδες του κάθε καταστήματος των συνολικών χάμπουργκερ που είχαν πωληθεί έως τότε. Ο εμπνευστής του εγχειρήματος αυτού, ο Ρέι Κροκ, που εξαγόρασε το 1961 την επιχείρηση έναντι πινακίου φακής από τα δύο αδέρφια, θεωρούσε ότι οι συμπατριώτες του αρέσκονταν σε οτιδήποτε επιτυχημένο, γι’ αυτό και τους το υπενθύμιζε με αυτό τον τρόπο.
 Το σημερινό λογότυπο, οι «χρυσές αψίδες», σύμβολο κομψότητας και μοναδικότητας, που ταυτίστηκε με την παγκόσμια επέκταση της McDonalds και συνάμα της αμερικάνικης κουλτούρας, σχεδιάστηκε από τον Τζιμ Σουίντλερ το 1962. Έξι χρόνια αργότερα, το 1968, προστέθηκε και το όνομα της αλυσίδας. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν, το χρυσαφί και το κόκκινο, αφενός ήταν ευδιάκριτα από μακρινή απόσταση, συχνά από χιλιόμετρα μακριά, αφετέρου αντιπροσώπευαν την τόλμη και τη δύναμη.
  Εικάζεται πάντως ότι η εταιρεία ήθελε να αλλάξει το λογότυπο στα τέλη της δεκαετίας του '60 αλλά ο τότε σύμβουλος design έπεισε το μάνατζμεντ ότι το γράμμα «M» με τον τρόπο που ήταν γραμμένο, έκρυβε ένα υποσυνείδητο μήνυμα, καθώς παρέπεμπε σε γυναικείο στήθος, ισχυριζόμενος ότι το το εν λόγω σχήμα θα έκανε τους πελάτες να το συνδέσουν με την μητρική φροντίδα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου