Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

Πώς ένα χωριό με 79 κατοίκους μπήκε στον τουριστικό χάρτη χάρη στο Facebook

Το μικροσκοπικό ελβετικό χωριό Ομπερμούτεν των μόλις 79 κατοίκων αποτελεί μία εξαιρετική (και βραβευμένη) μελέτη περίπτωσης για το πώς ένας προορισμός μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δη το Facebook.

Πριν από λίγα χρόνια λοιπόν σε μια προσπάθεια να τονώσουν το τουριστικό ρεύμα προς τα μέρη τους χωρίς να χρειαστεί όμως να δεσμεύσουν υπέρογκα κεφάλαια, οι λιγοστοί κάτοικοι του χωριού απευθύνθηκαν στο πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης: το Facebook. Στόχος τους ήταν να αυξήσουν το κοινό τους, κάτι το οποίο, συνδυάζοντας το παραδοσιακό μάρκετινγκ με το σύγχρονο, κατάφεραν και με το παραπάνω.

Μέσα σε λίγους μόλις μήνες το άγνωστο μέχρι τότε χωριό δημιούργησε λογαριασμό στο Facebook και κατάφερε να αποκτήσει περισσότερα likes  από άλλους πιο δημοφιλείς προορισμούς όπως το Σεν Μόριτζ, το Ελσίνκι και τη Φλωρεντία. Για ένα διάστημα μάλιστα ήταν η πιο ενεργή σελίδα στο Facebook συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλον ελβετικό λογαριασμό.

Η καμπάνια υπήρξε ιδιαίτερα απλή και με έντονο το προσωπικό στοιχείο: υποσχέθηκαν σε όποιον έκανε like στη σελίδα του χωριού στο Facebook να εκτυπώσουν την φωτογραφία του και να την καρφιτσώσουν στον πίνακα ανακοινώσεων, στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα ο δήμαρχος του χωριού εμφανίστηκε σε βίντεο να καρφιτσώνει τις πρώτες 10 φωτογραφίες από ισάριθμα likes.

Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που ξεπέρασε και τα πιο τρελά όνειρα των λιγοστών κατοίκων του ελβετικού χωριού. Αυτοί κράτησαν την υπόσχεσή τους και, όταν ο πίνακας ανακοινώσεων γέμισε με φωτογραφίες, αυτοί συνέχισαν να καρφιτσώνουν. Σύντομα όλοι σχεδόν οι τοίχοι του χωριού καλύφθηκαν με φωτογραφίες και η όλη καμπάνια είχε ήδη γίνει viral.
Τα οφέλη για το χωριό από αυτή την ιδιότυπη καμπάνια στο Facebook υπήρξαν πολλαπλά: όχι μόνο κατάφερε να προσελκύσει έναν μεγάλο αριθμό τουριστών, αλλά η εν λόγω καμπάνια προσέλκυσε το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου, ηλεκτρονικού και μη. Δεν είναι τυχαίο ότι με τη σελίδα αλληλεπίδρασαν η Lady Gaga, o Justin Bieber καθώς και η Coca-Cola, ενώ υπολογίστηκε ότι υπήρξαν σχετικές αναφορές σε 20 διαφορετικές χώρες.


Ποσοτικοποιώντας τα μεγέθη, τα νούμερα που προκύπτουν είναι άκρως αποκαλυπτικά. Το Ομπερμούτεν ξόδεψε μόλις 8.300 ευρώ και, χάρη στην καινοτόμα καμπάνια, εισέπραξε δύο εκατομμύρια ευρώ, απόρροια του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και της προσοχής από τον Τύπο. Σήμερα η σελίδα του στο Facebook φθάνει τους 40.000 φίλους, από όλο σχεδόν τον κόσμο.
Αρκετά καλά για ένα χωριουδάκι με 79 κατοίκους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου