Η άγνωστη ιστορία πίσω από το διάσημο μπουκάλι της Coca-Cola

Μέχρι το 1915 η Coca-Cola,  δημιουργός του πρώτου αναψυκτικού τύπου cola, είχε να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό από επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν αποσπάσει ένα σεβαστό μερίδιο της αγοράς,  που χρησιμοποιούσαν παραπλήσια ονόματα και διέθεταν τα προϊόντα τους σε πανομοιότυπα μπουκάλια.

Η αμερικάνικη εταιρεία αντιλήφθηκε ότι ήταν η στιγμή ώστε να διαφοροποιήσει τη συσκευασία της, το «περιτύλιγμα», κοινώς να σχεδιάσει ένα διακριτό μπουκάλι που θα αναδείκνυε τα ποιοτικά της συστατικά. Διοργάνωσε λοιπόν εθνικό διαγωνισμό για ένα μπουκάλι που θα ήταν «αναγνωρίσιμο μέσω της αφής στο σκοτάδι, ακόμη και αν κείτονταν σπασμένο στο έδαφος» και το οποίο θα μπορούσε να παραχθεί μαζικά από τον υπάρχον εξοπλισμό. 

Νικητής του διαγωνισμού ήταν μία εταιρεία από την Ιντιάνα, η οποία, αναζητώντας λέξεις παρεμφερείς με το coca, εμπνεύστηκε ένα νέο μπουκάλι από το φασόλι του κακάο (cocoa), που –όπως ισχυρίστηκε- είχε ένα περίεργο αλλά «ελκυστικό» σχήμα. Το επαναστατικό μπουκάλι με τις ανάγλυφες γραμμές ονομάστηκε από τον εμπνευστή του, Earl R. Dean, “μπουκάλι περιγράμματος” (“contour bottle”) και “μπουκάλι-στενή φούστα” (“hobble skirt bottle” – δημοφιλή φούστα της εποχής, που στένευε αρκετά στη μέση της γάμπας), καθώς παρέπεμπε σε γυναικεία σιλουέτα.

Το νέο μπουκάλι, που βγήκε στην αγορά –με ελαφρώς πράσινο χρώμα- το 1916 και μέχρι το 1920 είχε καθιερωθεί από την εταιρεία σε όλη την Αμερική, έμελλε να κατακτήσει την αγορά, όντας το πρώτο εμπορικό προϊόν που φιλοξενήθηκε στο εξώφυλλο του Time, το 1950.
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia