Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017

Mastiqua. Μία νεοφυής επιχείρηση που επενδύει στη μαστίχα

    Η μαστίχα παράγεται μόνο σε ένα σημείο στον κόσμο, στο νότιο τμήμα της Χίου και μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμα εξηγηθεί το μυστήριο της αποκλειστικής παρουσίας της σε αυτήν τη γωνιά της ανατολικής Μεσογείου. Η μαστίχα στην Ελλάδα έχει μια πολύ μεγάλη διαδρομή. Γι’ αυτήν ο Ιπποκράτης ανέφερε ότι η αμέσως επόμενη χρήση της -πέρα από το μάσημα- είναι να τη βράζει ο χρήστης με νερό και να την πίνει ή να την αναμίξει με μέλι για το κρύωμα. Αυτή η διαδικασία βαπτίσματος νερού σε μαστίχα διατηρεί αναλλοίωτο το 99% των επουλωτικών και χωνευτικών ιδιοτήτων της. Το δε μαστιχόνερο είναι προϊόν μεθοδικής διαδικασίας απόσταξης με ατμό από την οποία προκύπτει 100% υδατικό, φυσικό απόσταγμα μαστίχας. Δυστυχώς, με το πέρασμα των αιώνων η συνταγή αυτή ξεχάστηκε, μέχρι τουλάχιστον το 2013, όταν ένας τολμηρός επιχειρηματίας επιχείρησε να την αναβιώσει.

Το ερέθισμα…
    Η ιδέα για την παραγωγή του Mastiqua, του ανθρακούχου νερού με βάση τη μαστίχα, γεννήθηκε όταν ο Δημήτρης Σταϊνχάουερ, ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, παρατήρησε στα μίνι μπαρ των ξενοδοχείων την ύπαρξη πληθώρας τοπικών προϊόντων και δη ανθρακούχων και αρωματικών νερών. Τότε διερωτήθηκε γιατί να μην υπάρχει στην Ελλάδα ένα νερό προστιθέμενης αξίας, όπως αποκαλούνται τα νερά με γεύση, με βιταμίνες και ούτω καθ’ εξής. Γιατί, άραγε, να μην υπάρχει ένα αντίστοιχο μεσογειακό νερό με βάση τη μαστίχα, το φυτό που αποτέλεσε βασικό συστατικό της Ιπποκράτειας Θεραπευτικής, μονοπώλιο των Βυζαντινών αυτοκρατόρων και λάφυρο των Γεννουατών κατακτητών λόγω των ευεργετικών για τον ανθρώπινο οργανισμό ιδιοτήτων του.
   Έχοντας ήδη εμπειρία με το Skinos, ένα λικέρ από μαστίχα Χίου το οποίο έχει ανοίξει τα φτερά του στις αγορές του εξωτερικού διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις ευεργετικές ιδιότητες της μαστίχας, ο κος Σταινχάουερ, ιδιοκτήτης της Concept ΕΠΕ που δραστηριοποιείτο στον κλάδο της εισαγωγής ποτών, με την κρίση να έχει συρρικνώσει δραματικά τον κύκλο εργασιών του αποφασίζει να βγάλει πιλοτικά το Mastiqua στις αγορές το Φεβρουάριο του 2012. Το πείραμα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Η αναπάντεχα καλή υποδοχή που επιφύλαξαν στο Mastiqua οι αγορές έπεισαν τον εμπνευστή του να το βγάλει επισήμως στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Η καθιέρωση…
    Γευστικό και εξόχως ωφέλιμο, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ουσιών, το ανθρακούχο νερό με γεύση μαστίχας θα μπει στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στα μίνι μπαρ αρκετών κεντρικών ξενοδοχείων της Αθήνας, σε μπαρ, καφετέριες και delicatessen, ενώ θα δηλώσει παρόν και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.
   Τα πρώτα μηνύματα από την εγχώρια αγορά και τις αγορές του εξωτερικού υπήρξαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στα cash & carry τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων το πρωτοποριακό προϊόν θα βρεθεί στην πρώτη τετράδα των ανθρακούχων νερών ανταγωνιζόμενο αντίστοιχα προϊόντα του εξωτερικού, μνημονευόμενο ως εξαίρετη ελληνική εκδοχή νερού πρόσθετης αξίας.
     Το 2014 το Mastiqua θα γνωρίσει στιγμές δόξας καθώς η παραγωγή του έφθασε τα 1,5 εκατ. φιάλες ετησίως από 600.000 ένα χρόνο πριν. Η αυξημένη ζήτηση που καταγράφηκε από τον κλάδο του τουρισμού, λειτούργησε ευεργετικά για την εταιρεία του κύριου Σταϊνχάουερ καθότι το προϊόν του διείσδυσε σε όλο και περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες  λειτουργούν όχι μόνο ως σημεία πώλησης, αλλά και ως σημεία προβολής, γνωστοποιώντας το Mastiqua στο ευρύ κοινό.
   Αναμφίβολα ένα στοιχείο που προσδίδει προστιθέμενη αξία στο Mastiqua, πέραν από την καλόγουστη και ιδιαίτερα προσεγμένη φιάλη, καθώς και την τονωτική, χωνευτική και δροσερή γεύση του, είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα ως βάση σε αρκετά αλκοολούχα κοκτέιλ.

Τα σχέδια για το μέλλον…

   Πέραν της αμερικάνικης αγοράς, στα πλάνα του κυρίου Σταϊνχάουερ είναι η παρουσία στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Μέσης Ανατολής και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς πρόκειται για ένα μη αλκοολούχο ποτό που συνάδει με τις θρησκευτικές επιταγές των χωρών αυτών, αλλά και για ένα υλικό όπως είναι η μαστίχα που, λόγω γεωγραφικής θέσης και της εγγύτητας στη Μεσόγειο, είναι οικείο σ’ αυτές τις εθνικότητες. Έμφαση, επίσης, θα δοθεί και στις μεγάλες δυτικές ευρωπαϊκές αγορές όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία και η Ελβετία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου