Πώς να μην απαντήσετε σε ένα γραπτό παράπονο

Αρκετές επιχειρήσεις θεωρούν ότι δεν υπάρχει λόγος να απαντήσουν στον «κάθε περίεργο» που τόλμησε να τους ασκήσει κριτική. Άλλες, πάλι, δίνουν μία τυποποιημένη απάντηση ή, ακόμη χειρότερα, δείχνουν στον χρήστη, με τη λιτή απάντησή τους, ότι έχουν πιο σημαντικά πράγματα να κάνουν.
Αυτό ακριβώς έπραξε η εταιρεία Pollon Flowers στην Αυστραλία, όταν μία πελάτισσά της έστειλε το ακόλουθο e-mail στον ανθοπώλη της γειτονιάς της:

«Γεια σας. Σας γράφω για να ζητήσω επιστροφή των χρημάτων μου για ένα μπουκέτο από μαραμένα, γεμάτα στίγματα και μαυρισμένα λουλούδια David Austen Roses, τα οποία αγόρασε ο σύζυγός μου από το μαγαζί σας. Μπορώ να σας τα φέρω να τα δείτε
Είναι δυστυχώς η δεύτερη φορά που μου συμβαίνει αυτό. Πριν ένα χρόνο, για το γάμο μου, παραγγείλαμε ένα μπουκέτο από τα συγκεκριμένα τριαντάφυλλα. Αντ’ αυτού, εσείς μου στείλατε κανονικά τριαντάφυλλα. Η απογοήτευσή μου ήταν μεγάλη, όμως λόγω της περίστασης έδωσα τόπο στην οργή. Αρκετά αργότερα εκμυστηρεύτηκα στον σύζυγο ότι αν μπορούσα να αλλάξω κάτι από εκείνη την ημέρα, αυτό ήταν το γαμήλιο μπουκέτο με τα τριαντάφυλλα.
Έχοντας αυτό στο μυαλό του, ο σύζυγός μου παρήγγειλε πάλι από το μαγαζί σας τα αγαπημένα μου David Austen Roses, ελπίζοντας ότι αυτή τη φορά θα γίνουν όλα όπως πρέπει. Εις μάτην. Όχι μόνο δεν έφθασαν την ημέρα της επετείου, όπως μας είχατε υποσχεθεί, αλλά ήταν το πιο ‘’θλιβερό’’ μπουκέτο που θα μπορούσατε να μας στείλετε.
Θέλω, έστω και την έσχατη στιγμή, να σας δώσω μια ευκαιρία για να το κάνετε σωστά, είτε επιστρέφοντάς μου τα χρήματα είτε με ένα μπουκέτο από τα αγαπημένα μου τριαντάφυλλα. Περιμένω την απάντησή σας. Σέριλ».

Η απάντηση από το ανθοπωλείο ήταν λιτή και αποστομωτική: «Μην τολμήσεις ποτέ να επικοινωνήσεις μαζί μας».
Αναμφίβολα, πολλοί μπορεί να χαρακτηρίσουν ως υπερβολική την αντίδραση και το πάθος για τα τριαντάφυλλα της εν λόγω κυρίας. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν της άξιζε αυτή η απαξιωτική απάντηση. Η Σέριλ κοινοποίησε την απάντηση του ανθοπώλη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ηθικό δίδαγμα: προσέχετε πώς απαντάτε στο e-mail, γιατί μπορεί η απάντησή σας να γίνει viral), γράφοντας ως επιμύθιο: «Δεν θα έχω ξανά κανένα πάρε-δώσε μαζί τους».
Όταν ο ανθοπώλης είδε την ανάρτηση, επικοινώνησε μαζί της, όχι όμως για να ζητήσει συγγνώμη. Αφού την αποκάλεσε… ψυχοπαθή, την απείλησε ότι «ξέρω που μένεις και θα έρθω να σε βρω»…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia