Τρίτη, 19 Ιουνίου 2018

Πώς να μην απαντήσετε σε μία θετική κριτική


Μολονότι η αξία των θετικών κριτικών είναι ανεκτίμητη, η συντριπτική πλειονότητα των αποδεκτών μιας τέτοιας κριτικής αδυνατεί να την αξιοποιήσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότεροι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να απαντήσουν σε ένα ευμενές σχόλιο.
Και όμως, ένας στοιχειώδης κανόνας ευγένειας ορίζει, όταν κάποιος σου κάνει ένα κομπλιμέντο (ιδιαίτερα όταν αφιερώνει χρόνο για να στο γράψει), να απαντάς και να ζητάς ευχαριστώ.
Πόσω μάλλον, όταν αυτό γίνεται δημόσια, δείχνοντας σε άλλους χρήστες και εν δυνάμει πελάτες σου, ότι νοιάζεσαι για τη γνώμη των πελατών σου. Συν τοις άλλοις, σχεδόν όλοι διαβάζουν κριτικές και ένα μεγάλο ποσοστό επηρεάζεται από αυτές.
Αλλοι, πάλι, απαντούν σε ένα θετικό σχόλιο, ωστόσο συχνά το κάνουν με άκομψο τρόπο. Διαβάστε παρακάτω ένα ενδεικτικό σχόλιο πέντε αστεριών για ένα σαλέ στην Ορεινή Ναυπακτία (σ.σ. το εν λόγω κατάλυμα έχει πάρα πολύ καλή βαθμολογία σε όλα τα site που φιλοξενούν κριτικές), καθώς και την απάντηση του ιδιοκτήτη.

Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε οικογένειες κ όχι μόνο, αρκεί να έχεις όρεξη για εξερέυνηση και διάθεση να έρθεις σε επαφή με την φύση. Δεν ενδείκνυται η περιοχή για ανθρώπους που επιθυμούν διασκέδαση άλλης μορφής.

Διαμονή: Μάιος 2018, ταξίδι με οικογένεια

Ο/η Andreas A, Ιδιοκτήτης του…, έχει απαντήσει σε αυτή την κριτικήΑπάντηση: πριν από 2 εβδομάδες
Ευχαριστούμε που επιλέξατε το Εστιατόριο … καί τα … στην Ορεινή Ναυπακτία.
Οι πελάτες μας λένε συχνά ότι είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζει κανείς τις κριτικές άλλων ατόμων πριν επισκεφθούν ένα μέρος. Όσο για εμάς, ανυπομονούμε πάντα να μάθουμε τι σας άρεσε και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.
Σας ευχαριστούμε και πάλι και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε σύντομα.
AΝΔΡΕΑΣ (επώνυμο)

Μία ολοκληρωμένη απάντηση πρέπει να κινείται προς τις εξής κατευθύνσεις:
α) να ευχαριστήσει τον χρήστη, χρησιμοποιώντας το όνομά του,
β) να ενσωματώσει λέξεις-κλειδιά (π.χ. την τοποθεσία, το όνομα του ξενοδοχείου), ώστε η απάντηση να φαίνεται όσο πιο ψηλά γίνεται στις μηχανές αναζήτησης,
γ) να αναγράφει στο τέλος το όνομα και τον τίτλο του γράφοντα,
δ)να αναφέρεται στα σημεία που μνημονεύει ο πελάτης, διανθισμένα με μια «μαρκετίστικη» δόση, όπως: «Μας χαροποιεί το γεγονός ότι στην επέτειό σας είχατε μία αξιομνημόνευτη εμπειρία στο ξενοδοχείο μας. Πάντα εγώ και οι συνεργάτες μου προσπαθούμε αυτές τις στιγμές που είναι σημαντικές για εσάς, να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων»,
ε) να προσκαλέσει τον πελάτη να επιστρέψει.

Πάνω από όλα, η απάντηση πρέπει να είναι ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ και να μην είναι copy paste. Οσον αφορά την απάντηση που έδωσε ο κος Αντρέας, αν εξαιρέσουμε την πρώτη και την τελευταία φράση (που ακολουθεί σε ένα βαθμό ορισμένες από τις αρχές που μόλις αναφέραμε), όλα τα άλλα φαίνονται παράταιρα. Σαν να τα πήρε από κάπου και να έβαλε «τσόντα».
Ομολογώ ότι μου κίνησε την περιέργεια η απάντησή του, παρακινώντας με (όπως και κάθε χρήστη που ψάχνει να βρει ένα κατάλυμα) να κοιτάξω και άλλες κριτικές. Το μυστήριο διαλευκάνθηκε διαβάζοντας την αμέσως επόμενη απάντηση που έδωσε σε θετική κριτική.

Εξαιρετική επιλογή για την Ορεινή Ναυπακτία!
Πολύ όμορφα δωμάτια,σπιτικό και πεντανόστιμο φαγητό από την κυρία Μοσχούλα!!
Το πρωινό πολύ καλό!
Συγχαρητήρια για τον κυρίο Ανδρεα τον ιδιοκτήτη...
Δημήτρης&Μάντυ

Ο/η Andreas A, Ιδιοκτήτης του…, έχει απαντήσει σε αυτή την κριτικήΑπάντηση: 12 Απριλίου 2018
Ευχαριστούμε που επιλέξατε το Εστιατόριο… καί τα… στην Ορεινή Ναυπακτία.
Οι πελάτες μας λένε συχνά ότι είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζει κανείς τις κριτικές άλλων ατόμων πριν επισκεφθούν ένα μέρος. Όσο για εμάς, ανυπομονούμε πάντα να μάθουμε τι σας άρεσε και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.
Σας ευχαριστούμε και πάλι και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε σύντομα.
AΝΔΡΕΑΣ (επώνυμο)

Ολες οι απαντήσεις, σε όλες σχεδόν τις κριτικές, ανεξαρτήτως αστεριών, είναι ίδιες!!! Κρίμα, κε Αντρέα, αδικείς τον εαυτό σου…Αν δεν έχεις χρόνο, καλύτερα να μην απαντήσεις καθόλου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου