Κυριακή, 1 Ιουλίου 2018

5 πράγματα που δεν γνωρίζαμε για την Airtickets


Πριν λίγες ημέρες, η ελληνική startup Tripsta SA, που συγκαταλεγόταν μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης και η οποία ανήκε στα λεγόμενα «Success Stories» της νέας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη λειτουργία της. Ας δούμε πέντε πράγματα που πιθανώς να μην γνωρίζαμε για την εταιρεία:
Ø  Η εταιρεία Tripsta (που διαχειριζόταν τα brands travelplanet24 και airtickets) ιδρύθηκε το 2005, από τους Ελληνογερμανούς Φίλιπ Μπρίνκμαν και Κριστόφ Κάιμ, στην Αθήνα. Οι δύο άνδρες διείδαν τότε την άκρως επιτυχημένη στο εξωτερικό εισαγωγή του μοντέλου των διαδικτυακών κρατήσεων (αρχικά, στον χώρο της ακτοπλοΐας).
Ø Το 2015 η εταιρεία συγχωνεύεται με τον πρώην ανταγωνιστή της, την Airtickets (που είχε ιδρυθεί από το 1999, όντας η πρώτη διαδικτυακή ταξιδιωτική εταιρεία), με χρηματοδότηση από τα Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partners funds. Ωστόσο, την ίδια σχεδόν εποχή εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα.
Ø  Από το 2015 και μετά οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είχαν πάρει την ανιούσα. Από τα 20 εκατομμύρια τότε, ξεπέρασαν τα 70 φέτος - η Aegean Airlines πάντως ανακοίνωσε ότι η συνολική έκθεσή της εκτιμάται στις 400 χιλιάδες ευρώ. Αυτός ήταν και ο λόγος που ανώτατα οικονομικά στελέχη της Tripsa, διαβλέποντας το μη βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας, αποχώρησαν τα τελευταία χρόνια ήδη πριν από λίγα χρόνια.
Ø  Μολονότι η εταιρεία αποδίδει την πτώση στα χαμηλά περιθώρια κέρδους που είχε (αν και οι πωλήσεις της το 2017 ανήλθαν στα 737 εκατ. – αύξηση 21% σε σχέση με το 2016 – υπολογίστηκε ότι κάθε λεπτό γίνονταν 40 χιλιάδες αναζητήσεις στη μηχανή της) και στην «ύποπτη» συμπεριφορά συνεργατών (τραπεζών και αεροπορικών εταιρειών), κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι οι συνεχείς προσφορές τιμών προς τους επιβάτες κοντά ή και κάτω του κόστους αγοράς των αεροπορικών εισιτηρίων, έσπρωξαν την εταιρεία στο κόκκινο, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο – η εταιρεία κατέφευγε σε νέες προσφορές προκειμένου να εξασφαλίζει ρευστότητα και να περιορίσει τις υποχρεώσεις της.
Ø  Υψηλή προτεραιότητα για την Tripsta, που είχε παρουσία σε 46 χώρες) αποτελούσαν πάντα οι εργαζόμενοί της και η εξέλιξή τους. Διέθετε πολυτελή γραφεία, ευρύχωρη κουζίνα, μπιλιάρδο και γυμναστήριο.  Η εταιρεία αποζημίωσε όλους τους εργαζόμενούς της (180 στην Αθήνα), οι οποίοι ενημερώθηκαν για το κλείσιμο από τον διευθύνοντα σύμβουλο. Πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία είχε κλείσει και τα γραφεία που διατηρούσε στη Ρουμανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου