Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2018

Πώς τα social media επηρεάζουν τις ενδυματολογικές μας προτιμήσεις...


Στην Αμερική, πριν από χρόνια, παρατηρήθηκε ότι πολλές γυναίκες αγόραζαν ακριβά φορέματα, τα οποία επέστρεφαν μετά από λίγες μέρες, συνήθως μετά από κάποια κοσμική εκδήλωση ή γαμήλια τελετή. Αν και ήταν φανερό ότι είχαν φορεθεί, αυτές ισχυρίζονταν το αντίθετο και ότι είχαν αλλάξει γνώμη, με αποτέλεσμα, τις περισσότερες φορές, να τους επιστρέφονται τα χρήματα.

Το πρόβλημα σήμερα έχει διογκωθεί καθώς υπολογίζεται ότι τα καταστήματα χάνουν από τις επιστροφές περίπου οκτώ δισ. ευρώ ετησίως. Πλέον, πέρα από αυτές τις κυρίες, υπάρχουν και κάποιες άλλες που αρέσκονται να φορούν τα ρούχα μία φορά και μετά να τα επιστρέφουν, προκειμένου να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Πρόκειται για τις fashion bloggers, τις οποίες πριν δύο χρόνια το περιοδικό Vogue χαρακτήρισε «αξιοθρήνητες και απελπισμένες», οι οποίες αγοράζουν ρούχα, φωτογραφίζονται και αμέσως μετά τα επιστρέφουν. Όλα αυτά προκειμένου να καταφέρουν να παρουσιάσουν καθημερινά (ίσως και δύο φορές τη μέρα) καινούρια συνολάκια, προκειμένου να ικανοποιήσουν το, δήθεν, αδηφάγο κοινό που τις ακολουθεί και το οποίο διψά για νέες ιδέες και στυλιστικές συμβουλές.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μία fashion blogger: «Βγάζω τη φωτογραφία και μετά επιστρέφω τα ρούχα. Θέλω απλά να δείξω στους πελάτες και τους followers μου ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στη μόδα και το στιλ. Σίγουρα πρόκειται για φοβερά διαδεδομένη τάση καθώς τόσοι celebrities και influencers εμφανίζονται με ένα σωρό διαφορετικά ρούχα στο Instagram τους, τα οποία ενίοτε αλλάζουν και πολλές φορές μέσα στην ημέρα»,

Πλέον, αυτή η τάση έχει και ονοματεπώνυμο. Snap and send back (φωτογράφησε τα και στείλ’τα πίσω». Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο στο Instagram περισσότερα από 200 εκατομμύρια αναρτήσεις με το hashtag #OOTD (Outfit Of The Day).

Δυστυχώς αυτή η τάση έχει βρει και μιμητές. Σύμφωνα με έρευνα, ένας στους δέκα Βρετανούς καταναλωτές (ηλικίας κυρίως 35-44) παραδέχεται ότι αγοράζει ρούχα μόνο για να ποζάρει με αυτά στα social media και μετά τα επιστρέφει ξανά στο κατάστημα, καθώς δεν επιθυμεί να εμφανιστεί δεύτερη φορά με το ίδιο σύνολο. Αρκετοί δε από αυτούς είναι άνδρες. Η ματαιοδοξία σε όλο της το μεγαλείο…

1 σχόλιο: