12+1 πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον Πωλ Ευμορφίδη και την Coco-Mat


Ο Παύλος Ευμορφίδης, συνιδρυτής της Coco-Mat αλλά και αλυσίδας ξενοδοχείων, δεν είναι ένας συνηθισμένος επιχειρηματίας. Όμως και η εταιρεία του, η οποία συχνά έχει απασχολήσει τα διεθνή Μέσα, δεν είναι μια συνηθισμένη επιχείρηση. Ας δούμε γιατί:

Ø  O Παύλος Ευμορφίδης υπήρξε άτακτος μαθητής. Ατίθαση φύση, κολλούσε χαρτί τουαλέτας στην πλάτη των δασκάλων του, μέχρι τουλάχιστον τη στιγμή της αποβολής του από όλα τα σχολεία της Πελοποννήσου, που εξώθησε την οικογένειά του να μετακομίσει στα Πατήσια. Εκεί ολοκληρώνει το σχολείο και μπαίνει στη Γυμναστική Ακαδημία. Τελειόφοιτος πια, αποφασίζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό για να συλλέξει εμπειρίες.
Ø  Η περιπλάνηση θα διαρκέσει αρκετά χρόνια. Πάει από χώρα σε χώρα, άφραγκος αλλά με διάθεση να «αδράξει τη μέρα», μένει στα καλύτερα ξενοδοχεία αλλά στο κλιμακοστάσιο, παρακολουθεί διαλέξεις στα πανεπιστήμια, κάνει γνωριμίες, ερωτεύεται και εντέλει παντρεύεται την «πανέμορφη Ολλανδέζα» του, μαθαίνει εννέα γλώσσες, αλλά πάνω από όλα μαθαίνει τη ζωή.
Ø    Στην Ελλάδα ασκεί το επάγγελμα του καθηγητή φυσικής αγωγής, όντας φανατικός θιασώτης του φυσικού τρόπου ζωής, ενώ το απόγευμα διατηρεί κοσμηματοπωλείο στο Μοναστηράκι.
Ø  Ένα βράδυ, βγάζει για φαγητό έναν Ολλανδό, πελάτη του και πωλητή στρωμάτων, τον οποίο αποφασίζει να βοηθήσει στο δειγματισμό. Έτσι, γνωρίζει τον ιδιοκτήτη ενός μαγαζιού, τον Μιχάλη Βαμβακίδη, ο οποίος του ζητάει να συνεργαστούν προκειμένου να εξάγουν τα δικά του προϊόντα.
Ø  Ταξιδεύει στην Ολλανδία, όπου όμως δεν πουλάει ούτε ένα στρώμα. Στις αποσκευές έχει μαξιλάρια αλλά και μια πρωτοποριακή ιδέα. Πηγαίνει στον Βαμβακίδη και του λέει: «Ρε συ, είμαι καλό παιδί, θέλεις να κάνουμε την καλύτερη εταιρεία στρωμάτων και μαξιλαριών στον κόσμο;». Ετσι ιδρύεται εν έτει 1989, και με τη συμβολή του αδερφού του, Μιχάλη, και του Νικήτα Μαρκόπουλου, η Coco-Mat - σύντμηση των «coconut» (κοκκοφοίνικας) και «mattress» (στρώμα).
Ø  Εκανε τον καλύτερο ύπνο της ζωής του πάνω σε φύκια, κάτι που τον ενέπνευσε να φτιάξει ένα στρώμα από φύκια και να το βάλει στην ταράτσα του πατρικού του, ενώ σε ένα ταξίδι με το γιο του, όταν τους «έμειναν» τα ποδήλατα, δημιούργησε ένα πρωτοποριακό ξύλινο ποδήλατο (κοστίζει 1.600 ευρώ – για κάθε ένα που πωλείται φυτεύει ένα δέντρο).
Ø Στόχος ήταν η παραγωγή οικολογικών προϊόντων, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά φυσικά υλικά (κοκκοφοίνικα, μετάξι, πούπουλο χήνας, καουτσούκ, μαλλί, βαμβάκι και φύκια) και η διανομή τους, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, με ειδικά διαμορφωμένα ποδήλατα.
Ø  Επισκέπτεται εκθέσεις, βιομηχανίες, πανεπιστήμια, ενώ ανατρέχει σε βιβλιογραφίες και σε ειδικούς, προκειμένου να μάθει όσο περισσότερα μπορεί για το αντικείμενό του. Φθάνει μάλιστα στο σημείο να μεταβεί στη Σρι Λάνκα όπου καλλιεργείται ο κοκκοφοίνικας.
Ø  Διαπιστώνει ότι υπάρχει παντελής έλλειψη παιδείας για το φαινόμενο του ύπνου και πλήρης απαξίωση του στρώματος ως αγαθού που συνδέεται άμεσα με την υγεία μας. Καταλήγει σε μια επαναστατική καινοτομία: την ύπαρξη περιμετρικού φερμουάρ, το οποίο θα κάμψει τις όποιες επιφυλάξεις των πελατών. Τώρα πια ο πελάτης έχει απέναντί του στρώματα και μαξιλάρια «που δεν κρύβουν τίποτα».
Ø  Από τους πρώτους πελάτες είναι ένας Σουηδός, που ζητάει μαξιλάρια για σκάφη πολυτελείας, γεγονός που οδηγεί στην παραγωγή υψηλής ποιότητας και αισθητικής μαξιλαριών σε έντονα φωτεινά χρώματα, που ήταν και αβύθιστα. Ακολουθεί η παραγωγή στρωμάτων για μεγάλες εταιρείες, το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων λιανικής, καθώς και η εξαγορά-ίδρυση ξενοδοχείων, ευφυέστατη κίνηση που αποσκοπούσε στη δυνατότητα δοκιμής των στρωμάτων από τους δυνητικούς πελάτες.
Ø  Φτιάχνει ένα πράσινο εργοστάσιο στην Κομοτηνή, καθώς δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, δεν έχει καμινάδα, ανακυκλώνει το νερό, δεν κάνει χρήση χημικών σε κανένα στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας, δεν χρησιμοποιεί πλαστικό, ενώ ανακυκλώνει ό,τι ανακυκλώνεται (π.χ. από τα υπολείμματα κοκκοφοίνικα παράγονται παντόφλες). Το προσωπικό του απαρτίζεται από ανθρώπους 13 εθνικοτήτων και εννέα θρησκειών, πρόσφυγες καθώς και άτομα με διανοητική ή σωματική υστέρηση.
Ø  Δειλά δειλά ξεκινούν οι εξαγωγές ενώ, σύντομα, καταστήματα της εταιρείας ανοίγουν σε Κύπρο, Ολλανδία, Βέλγιο, Ισπανία, Ιρλανδία, Γερμανία, Κίνα και στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, όπου, σε μια ιδιοφυή προωθητική ενέργεια, ο Παύλος Ευμορφίδης, παρέδωσε τα προϊόντα με ένα από τα πράσινα ποδήλατα της εταιρείας (παραλίγο να φάει κλήση από έναν τροχονόμο, αλλά τελικά του… πούλησε ένα μαξιλάρι).

Ø  Ο ίδιος παραμένει ασύμβατη προσωπικότητα: κυκλοφορεί και κάνει μακρινά ταξίδια με το ξύλινο ποδήλατο (πωλούνται σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα και το εξωτερικό –Ευρώπη και ΗΠΑ– και γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία), δεν έχει κινητό, είναι χορτοφάγος και φοράει δύο αλλαξιές ρούχα. Στα άμεσα σχέδιά του είναι να δημιουργήσει ξύλινα πλωτά ποδήλατα και οικολογική οδοντόβουρτσα που θα παράγεται από ελιά, και θα πωλείται μέσα σε φυσική συσκευασία από… καλάμι.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia