Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2018

Puma: Διαφημιστική καμπάνια με την υψωμένη γροθιά του ολυμπιονίκη Tommie Smith


Λίγες μόλις εβδομάδες μετά τη διαφημιστική καμπάνια της Nike στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Colin Kaepernick, ο αθλητής του ράγκμπι που πριν από μερικά χρόνια είχε μείνει γονατιστός κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εθνικού ύμνου, ως αντίδραση στις φυλετικές ανισότητες στις ΗΠΑ, μια άλλη εταιρεία αθλητικών ειδών παρουσιάζει τη δική της «τολμηρή» εκστρατεία.

Πρόκειται για την Puma και την διαφημιστική καμπάνια #REFORM. Πρωταγωνιστής αυτής είναι ο Tommie Smith ο οποίος, κατά τη διάρκεια της απονομής του χρυσού μεταλλίου που κέρδισε στην Ολυμπιάδα του 1968 στο Μεξικό, έμεινε σκυφτός, υψώνοντας στον αέρα το δεξί του χέρι (φορώντας ένα μαύρο γάντι) σε σφιγμένη γροθιά, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον αγώνα των μαύρων ενάντια στο ρατσισμό και τις φυλετικές διακρίσεις.

Η νέα καμπάνια του γνωστού brand θα αποτελείται από διάφορα events, online και μη, κατά τη διάρκεια των οποίων διάφορες γνωστές προσωπικότητες θα καλούν τον κόσμο να υψώσει τις γροθιές του, ανεβάζοντας φωτογραφίες και στα social media. Στόχος θα είναι η συγκέντρωση χρημάτων για διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις.

Ο Smith φορούσε παπούτσια της Puma κατά τη διάρκεια του γεγονότος, το 1968, ενώ η εταιρεία ήταν σπόνσορας του συγκεκριμένου αθλητή για πολλές δεκαετίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο έγχρωμοι αθλητές αντιμετώπισαν, κατά την επιστροφή τους στην Αμερική, την μήνιν των "ανώτερων'' λευκών και δεν μπόρεσαν να βρουν επαγγελματική στέγη για χρόνια. 

Την ίδια τύχη, όμως είχε και ο Αυστραλός αθλητής, Peter Norman, που ήρθε δεύτερος, ο οποίος, γνωρίζοντας τις προθέσεις των δύο έγχρωμων αθλητών, φόρεσε στο πέτο του μια κονκάρδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οταν επέστρεψε στην Αυστραλία, γνώρισε την χλεύη των συμπατριωτών του, ενώ του απαγορεύτηκε να συμμετάσχει ξανά σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Πέθανε το 2006 και το φέρετρό του σήκωσαν οι δύο συναθλητές του...

Πηγή: προσαρμογή σε άρθρο του www.epixeiro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου