Δευτέρα, 27 Μαΐου 2019

Πώς η ταβέρνα των 836 ευρώ ''μαγείρευε'' τις κριτικές


Το γύρο όχι μόνο του διαδικτύου, αλλά και όλου του κόσμου κάνει δυστυχώς το περιστατικό με τον εστιάτορα στη Μύκονο που χρέωσε μια παρέα Αμερικανών τουριστών που παρήγγειλε καλαμαράκια και μπίρες με 836 ευρώ, εκθέτοντας συλλήβδην όχι μόνο τη Μύκονο, αλλά και την Ελλάδα.
Όπως ανέφερε το news247, μόνο στη Βρετανία και μέσα σε λίγες μόλις μέρες η είδηση είχε πάνω από 1.200 σχόλια, ενώ μοιράστηκε 3.000 φορές στα social media. Το θέμα μάλιστα απασχόλησε διαδικτυακά και μη μέσα όλου σχεδόν του ανεπτυγμένου κόσμου.
Πώς όμως ένα εστιατόριο, που όπως μου εκμυστηρεύτηκε πολύ καλός φίλος που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα στη Μύκονο πρόκειται για ''κακούς επαγγελματίες που κάθε χρόνο αλλάζουν επωνυμία για να κρύψουν τις ατασθαλίες τους'', όπως το συγκεκριμένο διαχειρίζεται τη φήμη του (reputation management αγγλιστί); Ακόμα και σε αυτόν τον τομέα, η ταβέρνα αυτή δείχνει να κάνει ερασιτεχνικούς χειρισμούς.
Και δεν αναφέρομαι μόνο στις αλλοπρόσαλλες δηλώσεις του ιδιοκτήτη, ο οποίος δήλωσε ότι: «Είμαστε το καλύτερο μαγαζί στον Πλατύ Γιαλό και προσφέρουμε high end υπηρεσίες. Απευθυνόμαστε σε υψηλό πελατολόγιο και στο μαγαζί μας δεν έρχεσαι για να χορτάσεις, αλλά έρχεσαι για την εμπειρία». Αργότερα βέβαια αναίρεσε τον εαυτό του και είπε ότι η μερίδα το καλαμάρι ζύγιζε ένα κιλό (!), γι’ αυτό είναι τόσο ακριβή.
Ούτε φυσικά στην απάντηση που έδωσε στο TripAdvisor (την οποία μάλλον του την έγραψαν άλλοι), όπου προτρέπει τον χρήστη να διορθώσει την κριτική (!): «Αγαπητέ κύριε, οι σερβιτόροι λαμβάνουν παραγγελίες με βάση τις τιμές που αναφέρονται ξεκάθαρα στο μενού μας. Αν υπήρχε κάποια παρανόηση σχετικά με τις τιμές που σας έφερε σε δύσκολη θέση, ζητώ ειλικρινά συγγνώμη. Ωστόσο. δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση από τη δική μας πλευρά. Θα εκτιμούσα αν διορθώνατε την κριτική σας και αφαιρούσατε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς όπως "απάτη". Από την περιγραφή των γεγονότων, δεν βλέπω πώς μπορείτε να δικαιολογήσετε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Σας ευχαριστώ.»
Ωστόσο, το θέμα φαίνεται να παίρνει μία διαφορετική τροπή, καθώς υπάρχουν σοβαρές υποψίες ότι πολλές από τις κριτικές του επίμαχου εστιατορίου είναι «μαγειρεμένες». Η βαθμολογία του εμφανίζεται να είναι άκρως ικανοποιητική: στο Facebook συγκεντρώνει 4,5 στα 5 σε κριτικές 856 ατόμων, στην Google 4 αστέρια με 648 κριτικές και στο TripAdvisor επίσης 4 αστέρια με 867 κριτικές.
Στο TripAdvisor οι βαθμολογίες δεν είναι μοιρασμένες, καθώς πολλοί το βαθμολογούν με άριστα ενώ αρκετοί είναι και αυτοί που του δίνουν μόλις ένα αστέρι - υπάρχουν 522 που το θεωρούν εξαιρετικό και 275 πολύ κακό. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι οι Έλληνες αποθεώνουν το εστιατόριο (σ.σ. 49 κριτικές έναντι μόλις 4 για το πολύ κακό).

Την ίδια στιγμή οι αρνητικές κριτικές είναι πλούσιες σε περιεχόμενο και τεκμηριωμένες, ενώ οι θετικές είναι λιτοδίαιτες, προερχόμενες από χρήστες που συχνά δεν έχουν πραγματοποιήσει άλλες κριτικές. Περαιτέρω μελέτη των αρνητικών σχολίων θα επιβεβαιώσει τις υποψίες περί χειραγώγησης των κριτικών, καθώς πολλοί χρήστες κατήγγειλαν ότι το μαγαζί κερνούσε ποτά με αντάλλαγμα 5 αστέρια στις κριτικές σε Tripadvisor, Google και Facebook.
Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, υπάρχουν αρκετές καταγγελίες σχετικά με τους σερβιτόρους οι οποίοι, όταν οι επισκέπτες τους ζητούσαν τους κωδικούς για το Wi-Fi, έπαιρναν τα κινητά τους και με πρόσχημα τη συμπλήρωση του κωδικού βαθμολογούνταν από μόνοι τους με πέντε αστέρια κάνοντας χρήση τους λογαριασμούς των πελατών…
Σε όλες αυτές τις καταγγελίες ο ιδιοκτήτης, που κατά τα άλλα είναι λαλίστατος απαντώντας σε σχόλια θετικά ή αρνητικά, δεν έχει μπει στον κόπο να πάρει θέση..




1 σχόλιο:

  1. egw pali den ekplissomai katholou, tha kanei polla xronia na psofisei ayth h koultoura katsarida. Live you myth in Greece

    ΑπάντησηΔιαγραφή