Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019

Μάστιγα οι fake λογαριασμοί στο Instagram


Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο αυθεντικά είναι τα νούμερα των ακολούθων των μεγαλύτερων celebrities; Προφανώς έχετε ακούσει για fake λογαριασμούς και κάθε λογής bots, όμως η αλήθεια είναι ότι πλέον έχουμε φθάσει σε σημείο οι fake (ψεύτικοι) λογαριασμοί να είναι σχεδόν όσοι είναι και οι αυθεντικοί…
Κοινώς, το Instagram, παρά τις μαζικές «εκκαθαρίσεις» fake λογαριασμών που έχει κάνει τον τελευταίο χρόνο, είναι ο παράδεισος του fake, γεγονός το οποίο εξυπηρετεί την κάθε influencer καθώς αμείβεται πλουσιοπάροχα, από τους χορηγούς της, για κάθε ανάρτηση που κάνει.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, με τη βοήθεια λογισμικού που φιλτράρει τους ψεύτικους λογαριασμούς στο Instagram, σε 99 προσωπικότητες από τους χώρους της ψυχαγωγίας και του αθλητισμού, τα αποτελέσματα είναι μάλλον αποκαρδιωτικά!
Στην κορυφή βρίσκεται η γνωστή τηλεπερσόνα  η Ellen DeGeneres. με το 49% από τους 75,6 εκατομμύρια ακόλουθους της στο Instagram να είναι ψεύτικοι. Οσον αφορά την Kim Kardashian, που έχει έναν από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς στο Instagram με περισσότερους από 145 εκατομμύρια ακόλουθους, βρίσκεται στη 13η θέση της λίστας, με το 40% (περίπου 60 εκατ.) των ακολούθων της να μην έχει σάρκα και οστά...
Η λίστα με τις 10 celebrities με το μεγαλύτερο ποσοστό σε fake λογαριασμούς (και κατ’ επέκταση fake comments και fake likes) έχει ως εξής:
1. Ellen DeGeneres- 49%
2. BTS - 47%
3. Kourtney Kardashian -46%
4. Taylor Swift - 46%
5. Ariana Grande - 46%
6. Deepika Padukone - 45%
7. Miley Cyrus - 45%
8. Katy Perry - 44%
9. Khloe Kardashian - 43%
10. Priyanka Chopra - 43%

Το ερώτημα που προκύπτει είναι με ποιους τρόπους, πέρα από τη χρήση εξειδικευμένων online εργαλείων, μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την ύπαρξη fake λογαριασμών, τους οποίους προφανώς έχει αγοράσει ο influencer;
Βασικά, θα πρέπει να συγκριθούν οι followers με τα likes που αποσπά η κάθε ανάρτηση – το ίδιο ισχύει και με το engagement, πόσοι δηλαδή κάνουν like, share ή comment (ένα φυσιολογικό ποσοστό είναι 1-3% των ακολούθων – ποσοστά άνω του 3% γενούν υποψίες). Αν ο δείκτης αυτός είναι υπερβολικά χαμηλός, πολύ κάτω του 1%, τότε κάτι «τρέχει».
Το ίδιο ισχύει λίγο-πολύ και με τα spam σχόλια (προερχόμενα από bots) που είναι γενικής φύσεως, ασαφή και χωρίς συναίσθημα, όπως «τέλειο», «πολύ καλό» ή με τον αντίχειρα ανεβασμένο. Οσον αφορά τα σχόλια, ο γενικός κανόνας πάντως θέλει κάποιον με 5.000 followers στο Instagram να έχει περίπου 13 σχόλια ανά φωτογραφία.
Χρήσιμες πληροφορίες μπορούν να αντληθούν και από τα στοιχεία του κάθε λογαριασμού, καθώς αρκετοί από αυτούς έχουν μια γενικόλογη εικόνα προφίλ, είναι private, δεν έχουν ακόλουθους ή δεν έχουν κάνει αρκετές αναρτήσεις.
Αν επίσης ο influencer κάνει κατάχρηση στα hashtags (για να τραβήξει την προσοχή), είναι καινούριος στην αγορά ή δεν κάνει τακτικά αναρτήσεις αλλά παρόλα αυτά έχει πάρα πολλούς ακόλουθους, τότε πάλι κάτι δεν πάει καλά. Οι πραγματικοί ακόλουθοι κερδίζονται σε βάθος χρόνου και με γνώμονα την τακτική ανάρτηση φρέσκου περιεχομένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου