Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου 2014

Ο Πειραιάς προβάλλεται ως τουριστικός προορισμός

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την καμπάνια με τίτλο «Destination Piraeus», που εγκαινίασε ο δήμος Πειραιά, με στόχο την τουριστική ανάδειξη της πόλης.
Παρουσιάζοντάς την ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης δήλωσε πως «δύο εκατομμύρια τουρίστες που ταξιδεύουν με τα πλοία, βλέπουν τον Πειραιά από μακριά και κανείς δεν τον επισκέπτεται». «Αυτό», πρόσθεσε, «πρέπει να σταματήσει». Στην καμπάνια αξιοποιούνται έντυπα, αλλά και ψηφιακά μέσα (web site, social media, εφαρμογές για smartphone και tablet).
Ομολογώ ότι η ομώνυμη ιστοσελίδα είναι αν μη τι άλλο προσεγμένη, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα του Πειραιά. Εσχάτως όλο και περισσότεροι προορισμοί επιστρατεύουν το branding προκειμένου να προβληθούν και να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα. Η αρχή έγινε με την Πελοπόννησο και την Κρήτη, για να ακολουθήσουν και άλλοι προορισμοί.
Ωστόσο, για το Πειραιά διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Πρόκειται για μία πόλη που είναι ελάχιστα φιλική προς τους κατοίκους της, πόσω μάλλον προς τους τουρίστες. Πολλοί δρόμοι κοντά στο λιμάνι, εκεί όπου εξέρχονται οι τουρίστες, δεν έχουν ούτε καν σήμανση στα ελληνικά – για αγγλικά ούτε λόγος. Προβληματικό συγκοινωνιακό δίκτυο, ερειπωμένα κτίρια, παντελής έλλειψη πρασίνου, άναρχη δόμηση, έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ιδιαίτερα όταν βρέχει, συνθέτουν μερικά ακόμη κομμάτια του παζλ. Συν τοις άλλοις, η μισή πόλη έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο για τα έργα του μετρό.
Τελικά γιατί «κανένας δεν επισκέπτεται τον Πειραιά;», όπως δήλωσε και ο δήμαρχος. Φταίει το προϊόν ή φταίει η προβολή;
Θεωρώ ότι ισχύει το πρώτο. Γιατί δεν έγινε κάποια έρευνα αγοράς, ρωτώντας τους τουρίστες που έχουν επισκεφθεί την πόλη; Τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε, τι θα ήθελαν να δουν; Αντ’ αυτού, επιλέχθηκε η εύκολη και πιο οικονομική λύση, μία πολύ όμορφη ιστοσελίδα, με εντυπωσιακές φωτογραφίες. Όμως αυτός είναι ο Πειραιάς;

Μπορεί μία καλή διαφήμιση να σώσει ένα μέτριο προϊόν; Η απάντηση, φοβάμαι, πως είναι αρνητική. Το ζητούμενο δεν είναι να έρθουν απλώς οι τουρίστες, αλλά να μείνουν και ικανοποιημένοι, να το πουν –να το γράψουν- σε άλλους. Φοβάμαι ότι αν δεν διορθωθούν τα κακώς κείμενα, αν δεν γίνουν έργα υποδομής, η όλη προσπάθεια θα αποτύχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου