Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί η Apple δεν θα ανακοινώνει πλέον τις πωλήσεις που αναμένει


Τον Οκτώβριο του 2018 η Apple πήρε, για πρώτη φορά, την απόφαση να μην δημοσιεύει εφεξής τα οικονομικά της αποτελέσματα.

Μετά τον προβληματισμό που προκάλεσαν οι προβλέψεις της για μειωμένες πωλήσεις συσκευών στην επερχόμενη εορταστική περίοδο, μέχρι το τέλος του 2018, η εταιρεία δήλωσε ότι δεν θα δίνει πλέον στοιχεία για τις πωλήσεις των πιο σημαντικών και δημοφιλών προϊόντων της.

Αποσιωπώντας τα νούμερα που αφορούν τις πωλήσεις των προϊόντων της, η αμερικάνικη εταιρεία αποφεύγει την «καυτή πατάτα» που μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις και να επηρεάσει τις διαθέσεις και την ψυχολογία των επενδυτών (αλλά και των χρηστών) απέναντι στην εταιρεία. Με αυτό τον τρόπο, η προσοχή των επενδυτών θα εστιαστεί στα ανθηρά οικονομικά της στοιχεία και τις επιδόσεις της μετοχής της.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι πιο συγκρατημένες εκτιμήσεις αποδίδονται στην αστάθεια στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, στη διαφαινόμενη εμπορική κρίση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, στο στάσιμο οικονομικό κλίμα, στην εξασθένηση της ζήτησης από αναδυόμενες αγορές, όπως είναι η Ινδία και η Βραζιλία, στην όξυνση του ανταγωνισμού (πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές έξυπνων κινητών κατασκευάζουν ακριβά μοντέλα), αλλά και εν γένει στην κάμψη που θα παρουσιάσουν, για πρώτη φορά μετά το 2012, οι πωλήσεις smartphones παγκοσμίως.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παράπονα Πελατών. Για γέλια και για κλάματα...

Συχνά ο αποδέκτης ενός παραπόνου δεν έχει πολλά περιθώρια για να επιλύσει το πρόβλημα προς όφελος του πελάτη. Ο λόγος; Το παράπονο είναι παράλογο ή εξωφρενικό (απόρροια ίσως της χαμηλής νοημοσύνης;). Όπως τα παράπονα που σταχυολόγησε ο βρετανικός ταξιδιωτικός όμιλος THOMASCOOKVACATIONS, τα οποία δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι για γέλια (ή για κλάματα). Ας τα δούμε: 1.«Πήγαμε διακοπές στην Ισπανία και είχαμε πρόβλημα με τους οδηγούς ταξί. Ηταν όλοι τους Ισπανοί». 2.«Η παραλία ήταν αμμουδερή. Επρεπε να πλύνουμε τα πάντα όταν επιστρέψαμε στο δωμάτιο». 3.«Κανείς δεν μας είπε ότι θα υπάρχουν ψάρια στο νερό. Τα παιδιά τρομοκρατήθηκαν». 4.«Με τσίμπησε κουνούπι. Η ταξιδιωτική μπροσούρα δεν έκανε καμία αναφορά για κουνούπια». 5.«Επρεπε να περιμένουμε έξω στην ουρά για να πάρουμε το πλοίο και δεν είχε κλιματισμό». 6.«Είναι καθήκον του τουριστικού πράκτορα να μας προειδοποιήσει για την ύπαρξη ενοχλητικών συνταξιδιωτών». 7.«Δεν έπρεπε να επιτρέπεται η toplessηλιοθεραπεία. Αποσπούσε συνέχεια τη…

Πελάτες που απειλούν να ανεβάσουν αρνητική κριτική. Πώς ένα ξενοδοχείο πρέπει να τους αντιμετωπίσει

Κάθε επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χώρο της φιλοξενίας γνωρίζει καλά την αξία των κριτικών. Ωστόσο, αυτό το γνωρίζουν και οι ίδιοι οι πελάτες, οι οποίοι συχνά προβαίνουν (συχνά και πριν ακόμη μεταβούν στο ξενοδοχείο) εκβιαστικά σε παράλογες απαιτήσεις, απειλώντας ότι αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, όπως είναι η αναβάθμιση ή η δωρεάν διανυκτέρευση, θα ανεβάσουν αρνητική κριτική. Αυτό συνιστά μία δύσκολη κατάσταση για το προσωπικό του ξενοδοχείου, το οποίο από την μία δεν επιθυμεί να υποκύψει στις ορέξεις του κάθε παράλογου πελάτη, από την άλλη δεν θέλει να είναι ο λόγος που το ξενοδοχείο θα λάβει μια αρνητική κριτική.
Ένα παράδειγμα σε 5άστερο ξενοδοχείο στην Πελοπόννησο
Έλληνας πελάτης που έκανε κράτηση μέσω ιστοσελίδας για DoubleBungalowSharingPool, έλαβε δωρεάν αναβάθμιση –επειδή ήταν καλός πελάτης- σε DoubleBungalowSeaFront. Ωστόσο το δωμάτιο δεν του άρεσε και έκανε παράπονα για έντομα, παλιά έπιπλα και πως δεν ανταποκρινόταν σε 5άστερο. Η υπεύθυνη του ξενοδοχείο…

Τι έκανε ο σερβιτόρος ενός ξενοδοχείου για να ικανοποιήσει έναν πελάτη

Πριν από λίγα χρόνια, ένας σερβιτόρος στο Ritz, στο Ντουμπάι, της ομώνυμης αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων, κρυφάκουσε έναν επισκέπτη να λέει στην καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι σύζυγό του ότι ήταν ντροπή που δεν μπορούσε να την πάει κάτω στην ειδυλλιακή παραλία.

Ο σερβιτόρος αμέσως ενημέρωσε το τμήμα συντήρησης και την επόμενη μέρα είχε φτιαχτεί μία ξύλινη ράμπα που έφθανε μέχρι την παραλία, που οδηγούσε σε μία ειδικά σχεδιασμένη τέντα προκειμένου το ζευγάρι να δειπνήσει.

Στην εν λόγω αλυσίδα, που συνιστά case study για την παροχή υποδειγματικής εξυπηρέτησης, οι υπάλληλοι μπορούν να ξοδέψουν έως 2.000 δολάρια προκειμένου να ικανοποιήσουν έναν επισκέπτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου έμαθε για το συμβάν αφού είχε ήδη κατασκευαστεί η ράμπα...