Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018

Barilla - Nutella. Η μάχη της σοκολάτας πλησιάζει


Πονοκέφαλο έχει προκαλέσει στην ιταλική βιομηχανία σοκολάτας, Ferrero, που παρασκευάζει την Nutella, ένα brand name που έχει καθιερωθεί στα ράφια (και στη συνείδηση των καταναλωτών) για πέντε σχεδόν δεκαετίες, η απόφαση της Barilla να εισέλθει στο χώρο της.

Πριν λοιπόν από λίγες μέρες, η ιταλική εταιρεία, που φημίζεται για τα ζυμαρικά (στη χαρακτηριστική μπλε συσκευασία) τις σάλτσες και τα μπισκότα της, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να διεισδύσει στο χώρο της σοκολάτας, αμφισβητώντας έτσι την πρωτοκαθεδρία της Ferrero, της οποίας η Nutella ελέγχει το 54% της παγκόσμιας αγοράς σοκολάτας (με πωλήσεις που φθάνουν τα δύο δισ. ευρώ ετησίως) - στη δεύτερη θέση βρίσκεται μία εταιρεία τούρκικων συμφερόντων με μερίδιο αγοράς μόλις 2%.

Το νέο προϊόν της Barilla, που θα βγει στην αγορά την επόμενη χρονιά και θα περιέχει θρυμματισμένα μπισκότα Pan di Stelle (ηλιέλαιο, 10% λιγότερη ζάχαρη και κόκκους καφέ από «υπεύθυνες» φάρμες) για να γίνει πιο τραγανή, θα ονομάζεται Crema Pan di Stelle (προερχόμενο από το γνωστό brand μπισκότων της) και θα τοποθετηθεί στην αγορά ως η πιο υγιεινή πραλίνα, σε αντίθεση με τον ανταγωνιστή της, που έχει κατά το παρελθόν επικριθεί για τη χρήση φοικικέλαιου, συστατικού που θεωρείται επιβλαβές για την υγεία και το περιβάλλον.

Η Ferrero μάλιστα είχε εγκαινιάσει καμπάνια το 2016 για να υπεραμυνθεί της χρήσης φοινικέλαιου, λέγοντας ότι είναι επικίνδυνο μόνο όταν παρασκευαστεί σε θερμοκρασίες άνω των 200 βαθμών Κελσίου, κάτι που η ίδια δεσμεύεται πως δεν κάνει.

Αναμφίβολα, αυτή η εξέλιξη αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον, καθώς η οικογενειακή επιχείρηση Barilla θα πρέπει να κλέψει μερίδιο από έναν παίκτη που ουσιαστικά παίζει μπάλα μόνος του, τόσο εντός Ιταλίας όσο και εκτός (όπου τα πράγματα θα είναι σαφώς πιο δύσκολα για την ίδια, όπου ο ανταγωνιστής της έχει ισχυρό πλεονέκτημα λόγω ονόματος).

Η κίνηση αυτή, που αναμφίβολα θα κοστίσει στην Barilla εκατομμύρια ευρώ σε μια προσπάθεια να αποκτηθεί η πολυπόθητη θέση στα σούπερ μάρκετ, ίσως είναι και μια απάντηση στη Ferrero, η οποία, αν και αρνήθηκε να σχολιάσει, φημολογείται ότι θα κυκλοφορήσει ένα νέο μπισκότο με σοκολάτα Nutella, το οποίο όπως φαίνεται θα ανταγωνιστεί το αντίστοιχο μπισκότο της Barilla, Baiocchi.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου